16 februari 2010

Gymdag två

Halloj! Å fyfasen va gött jag mår. Känns lite tidigt att komma med detta statement, men för att hålla igång peppen så droppar jag denna bomb: "Back on track!"
- Lilla axelpasset med 20 min löpning för den intresserade.

Till hemmapubliken i Piteå: Jag är sjukt avundsjuk på er som får leka i snön. Snörugby är the shit.

Andreas, du minns när jag visade dig runt inne på mitt Campus? Vi gick å kollade på gymmet, filmsalen, samlingsrummet och alla avdelningar vi som studenter har till förfogande.

När vi gick runt där slog det mig hur lite jag utnyttjar dessa möjligheter och vilka otroliga resurser det egentligen är. Jag har därför bestämt mig för att börja hänga mer inne på Campus och helst i goda vänners lag. Nya och gamla.

Så i helgen hände det:
Först tog jag till vara på tillfället att se Where the Wild Things Are inne på bion. Filmen var inte vad jag förväntat mig, men å andra sidan var mina förväntningar skyhöga. Jag har till och med kvar originalboken hemma i Överkalix i någon kartong.


Vardagsdriv

Någon dag senare spelade jag biljard för första gången på vääääldigt länge och fick storstryk. Men på något sätt var det ändå riktigt gött. Det var själva sällskapet som var det sköna. Har suttit inlåst framför datorn alldeles för mycket på sista tiden, men det har å andra sidan resulterat i att jag lyft mina betyg en hel del. Snittar A på alla inlämningar utom en som vart ett B+. Man får vara nöjd ändå.

Andreas, ditt besök här var välbehövligt och väldigt uppskattat.
När jag ville ha helgen ledig för att få tid till att åka till Boston och hänga, gjorde jag bort en massa plugg i förväg. Tack vare det fick jag även helgen därefter ledig och då passade jag på att dra ut på tur. Mer om det imorrn!

2 kommentarer:

  1. Men fan va gött!!! Lilla axelpasset. Sweet.
    Kan bara meddela att jag ligger efter. Ifs, sp hade ju jag, David, martina en "inpirations och skidteknik-kväll" uppe hos mig. Vi kolla in Kallas OS-guld framför tv:n ( vilket i sig e helt sjukt!!! ). :P

    Gött att höra att det går bra. Själv sitter man i biblioteket å gnuggar rester. Men snart så hoppas man på att man e ifas igen.

    SvaraRadera
  2. Kalla fick guld? nämen så trevligt. Grattis. Har inte följt OS enendaste gång i år. kanske får ta å youtuba lite ikväl då så man e med i gemet.

    Gör bort dom där elaka resterna så blir det räkgött sen när du kan utexamineras till sommarn. Det är något jag inte kommer att göra.

    SvaraRadera