30 september 2009

En helt vanlig dag - och honungspuffar!

Yes, idag har varit en typ, helt vanlig dag!
Kursiv
När jag satt å skulle skriva detta, så tänkte, men fan va löjligt jag e som sitter å name-droppar hela tiden, men sedan tänkte jag.- Ähh.. va fan!


Centrera
Du minns väll Disneyklubben å Doktor Mugg... ;)

Ja, morgonen började som vanligt. (jag har börjat min nya morgonrutin nu sedan i Måndags. Jag micrar min gröt i redaktiones-köket ist för hemma). Då jag måste åka innan tuppen vaknat på mornarna.. Hur som hällst, står å små snackar lite med Johan Petersson, som vissa kanske känner igen sedan Disneyklubben, docktor mugg och andra höjdar program. Det e ju iaf program som jag växte upp med.
När vi å sara står där, så hittar vi i Balubas "matlåda -kyl" någon som ist för att göra en traditionsenlig luchlåda (å ni vet hur det är, det finns ju alltid en outalad prestige över vem som varit mest abitiös matlåda, nån sorts, jag har minsann självdiseplin och kultiverad/bildad och skulle aldrig komma på tanken att äta köttbullar och macaroner en Tisdag.. utan det skall ju vara nått exotiskt mongoliskt tussilull som gärna äts med nån sorts pinnar eller annat omständigt..) gjort 12 dubbel limpor med ost!

hehe.. ja, detta kunde ju som lite låtas bli att dra några växlar på. Johan gick ju igång direkt på detta, lite hänganddes över kylen (killen e ju typ 2 meter lång) å tittar på oss å skrattar å säger ironiskt,

- Haha.. detta e ju som när man gick på högstadiet. Asså, vad okorrket detta är idag. Klämma en halv skogaholmslimpa med ost å sänka en liter O´boy. Det skall ju vara så medvetet hela tiden! Det gjorde jag alltid förr, var ju inte som man funderade på hälso-bönor eller annat trams.

(detta spinner vi då vidare på ett tag)

Det hela slutar iaf med att vi kommer fram till att vi skall ge den klassiska "Honungsopuffen" en revanch att komma in i köket igen. Nästa Tisdagsmöte kommer det sörplas honungspuffar å mjölk så det står härliga till. :P


Gjort:

*Förankrat dealen med 3D fotograferna som kommer finnas på plats.

*Betat av lite prylar efter gårdagens genomskörare av flödesscheman och upplägg inför Dansbandskampen.

*Jagat röd matta och kö- delare runt halva Sverige... gjck väll sådär. Dock så nappade en kvinna på ett värdshus i strängnäs så vi får hoppas hon återkommer imorgon. Vill ju att det skall bli lite extra stuts på Premiären. Lite holywood-känsla. Får se vart det landar - budgeten e ju inte överdrivet yvig iår, vad jag förstår.

Lunch!

Dagens stora puck. - Gjort klart de där jävla Parkeringsbiljetterna!! Dem har ju legat som en lite surdeg där på checklistan bara känts ...seg. Men idag tog jag kuren i hornen. Fixade en layout som först blev sågad vid fotknölarna. (vilket jag nästan kunde förstå.. :p ) Men lite konstruktivt tänk från omgivningen så blev det en ny som funkade. So far - nyffsat kul Sedan kom det roliga. Dessa skall ju umreras. 300st medd speciell siffra... huu.. Photoshop fick gå varm där.. Men kan säga att det inte krävs 180högskolepoäng för det.. (..och det har jag ju ifs inte, så det säger ju sig själv.. haha!!) Men till slut, efter lite dator lagg, PDF skit å några Treo en karta Losec (du vet, magsårsmedicinen..) och kaffe kunde jag stolt stå där med mina 300 numrerade Parkeringsbiljetter i näven.

*sedan ringde Neils som e Manager för Carina Janneks som var lite bekymrad.
- efter mina år bakom Adressändrings klagomur kan jag höra en missnöjd röst på mils avstånd. På äkta Adressändrings-utredar-maneér tog jag till mig av informationen och kunde trykt försäkra att det fanns rum bokade på Färjan för bandet.

*Gött kaffe å kak-häng, Ann visade sitt hämliga kak-burks gömma bakom reseptionen, vilket lyfte eftermiddags kaffet! :P (mycket viktig punkt)
*Ramlade in ett mail från Åsa som skall behandlas för att läggas ut på hemsidan. Blir morgondagens övning.

* efter det så var klockan ca 17,30 och det var dax att stämpa ut.


Skall det va, skall det va. En 3 meter vepa med dansbanskampen i sovrummet, för att skapa exkta "ungkarlslägenhets-känsla". :P

Reflektion!


Inget Gymkort idag häller. Hur fan skall detta gå. Kommer ju se ut som en lungsjuk sparv om det inte blir ordning på detta.. :P Nä, skämt å sido. Idag har som rubriken säger varit en "helt vanlig dag!". Inga dramatiska händelse, man har suttit på sin plats med två telefoner som ringer lite nu och då, betat av grejer som skall göras å druckit gummet kaffe. Detta kan då bekräfta det jag gåttå tänkt, fan detta e ju faktiskt som vilket (..eller ja, fast jävligt schysst) jobb som hällst. Börjar på morgonen och går hem på kvällen och man gör inte nån stor affär av det. För att koppla detta till våra upplevelsetankar och skills så upplever jag en sorts lugn å tryghet i att det finns forum där detta jobbas med på ett så proffersionellt plan att det funkar så här. Det e ju jävligt gött. Det e lite gnissel, gnag, sköna stunder å hårt kneg varvart om varandra. Men nått som skall understyrkas är att våra Upplevelse-skills absolut e relevant i "verkligheten" och att utbildningen ger en mycket stabil grund inför yrkeslivet. Men det som måste tilläggas är ju att när man kliver ut i verkligheten så är det ju ett jobb som skall göras, och det e ju inte alltid man kan gasa på på alla växlar, men lägsta nivår blir ju betyligt högre på allt som görs.




Riktiga män har vinterdäcken till 240:n inne i lägenheten! ;)

1 kommentar:

  1. Jag håller helt och hållet med. Vinterdäcken skall förvaras där dom luktar som mest!
    Får se till å kirra det där gymkortet nu du.. Jag beställde ett par löpardosor här om dagen så nu jäklar ska det brinna i baken. Kontrar här med ett blogg inlägg helt utan kändisspottar.

    SvaraRadera