29 september 2009

...så det tror jag kan blir coolt!

Ja, då skall vi se!

Insåg i morse att det börjar bli kallt här i Stockholmo! Snart dags för mössan!



Frukostmöte på Baluba - Helt okey!


Dagens roliga nyhet!

Grammisgalan!

Baluba kommer i år att hålla i Grammisgalan 2010 och går av stapeln i Januari.

I fredags när vi satt och drack kaffe och åt chokladboll kom Grammisgalan upp på tal. Det visade sig ligga i startgroparna och var lite vagt. Vi samtalade lite i det. I helgen har jag dock funderat lite kring detta. Eller ja, för att vara helt ärlig. Jag vart ju as-pepp men försökte verka lite cool å sa väll nått i stil med. Ja, men asså, om ni behöver två extra näver, så e väll inte jag omöjlig… :P

Hur som helst så tog jag upp detta nu i morse med Marie och det visade sig att hon och Sara, som e kapten på Event sidan, hade diskuterat detta och ansåg det lämpligt om jag ville hänga på där. Som det ser ut nu, så e det Maire som håller i eventet och då jag nu e lite med i Starten så får man hoppas att man kan få bra inflytande där. Så fr.o.m. ett ”visst datum” e lite hysspyss kring det så, sparkar vi igång, så det kommer gå parallellt med Dansbandskampen. Så det tror jag kan blir coolt!

Sedan kommer jag även vara den som håller i Sidan http://www.dansbandskalaset.se/ tillsammans med en som heter Åsa. Skall bli spännande. Blir mer i samband med att programmen rullar igång.

Sedan så skall man ju slänga in lite logg!

Gjort:

*Frukostmöte med hela redaktionen. Det är ju som kul att se vad som händer å det e mycket på G, e väll min spontana kommentar..

*Produktionsmöte – Dansbandskampen.- Om tre veckor börjar riggveckan. Spännade och det börjar dra ihop sig nu. Bra möte där - full fart, konkreta puckar - mycket intressant.

Lunch!

När jag satt där å små pratade med gänget så va det en tjej tvärs mittemot som jag kände igen, å funderade på vart jag träffat henne förr?! hmm.. ja, efter lite processande i hjärnan (å det brukar ju ta en stund..) går det upp för mig. Det e ju Lena PH som sitter där. Helt plötsligt vart det ju som svårt att spela cool. :p



Efter Lunch.
*Avslutat utskicken till Dansbandssponsorerna.

*Genomgång flödesschema med berörda.
Riktigt stuts var det ieftermiddag. Från kl. halv fyra till halv 8 ikväll satt vi. Åsa som jag kommer jobba med, med hemsidan visade sig vara nån sorts personlogistik/värdskaps proffs. Riktigt kul å se. Hennes sätt kan liknas lite med en ångvält, med possitiva förtecken.


Reflektion.

Ja, den tanke som gått å gnagt nu sedan man kom hit är ju hur svårt det är att komma in i projekten när man kommer in i slutet. Genomförande fasen må vara spännande, men då man inte har den övergripande bilden, blir det svårt att dra egna slutsatser, se sambanden och vad som behövs. Det e som att bara titta in i naveln. Ingen horisont. Sedan utan att gå in för långt på det, så blir gruppdynamiken speciell om gruppen bara består av kvinnor, och kliva in som yngre grabb är inte alltid alldeles enkelt då kvinnor och män möter problem på olika sätt. Ja, detta e nått att fundera kring vad det gäller gruppdynamik och spänsten i ett gäng.
- Men det e bara att ösa på.
Kan möjligen få en insikt hur kvinnor i mansdominerande gruppen upplever situationen. Nu kanske det låter som lite låga tongångar, men så e inte fallet, men det e de spontana reflektitioner som faller på.


(då jag skrev denna reflektion för nån timma sedan, har jag redan varit tvungen att revidera den en aning.. :P ).

Vad jag tror är mest avgörande för ett fungerande arbetsklimat, är personerna i gruppen, att det e personer som visar ömsesidig respekt och där klimatet tillåter raka puckar och glada skratt. Efter eftermiddagens/kvällens långbänkare så e jag på riktigt strålande humör. Nice!!

Som avslutning så kommer här några bilder som vi fått ta del av sedan förra veckans genomförande.

Håll till godo!



































/Andreas
Vi ses i morgon! Ha det gött!



2 kommentarer:

  1. Men du! vilket flyt. Grammis e ju inte vad som helst heller. Ska bli spännande att följa. Marie och Åsa verkar ju klockrena. Man kan nog lära sig mycket av dom. Fortsätt rapportera i denna tappra anda. Mycket intressant att följa!

    SvaraRadera
  2. Meeen Andreas. Jag har svimmat minst tre gånger här i soffan av ditt inlägg. Grammisgalan!! LenaPh!!!! Jag dör. Du är min idol. Puh. Nu orkar jag inte mer. /Marie

    SvaraRadera