28 september 2009

Återséende - trisslott och Dansbandskampen!

Japp.. helgens övningar har ju varit inflytten till lägengheten. Så nu e ju det fixat. Skall dock kolla lite loppisar så man kanske kan hitta nån billig soffa med kriterium, man skall kunna lägga sig i den som en säck-potatis efter avklarad dag.. :P



Sedan har ju bruna-pärlan landat i Sthlm. Nu uppgraderad med en GPS, så nu känner man sig nästan som en pilot bakom ratten!

…började ju dagen 05.50, (med 20 minuters marginal för snozze..) för att möta upp Jonas Bergström efter sina 30 dagar i den Malaysiska ”Kändis Djungeln”. Mr Bergström ringde där kring 5 över 7 och meddelade att de var fast i bilkön. Av rösten att döma så undrade jag om han fortfarande levde, och svaret var, ”..vart en hård kväll på planet igår, haha..” En känsla av trygghet ramlade då över mig, av den anledningen att allt är sig likt.. ;)

..så det blev lite förseningar vilket innebar att jag fick lite tid för eftertanke och lite livs-planering då det ligger ett litet projekt i faggorna med genomförande den 15 januari.. så nu gäller det bara att få dagar, kurser och allt att klaffa, om det nu blir aktuellt. Vi ser..



Gjort:

*mött upp Jonas på Centralen, 06.59.. :P

*köpt en trisslott!
- Ni vet hur det är när man känner ett trängande behov att göra sina naturliga behov på offentliga platser. Desperat ökande efter WC skyöten slår det ju mig, just fan, det koster ju en 10:a. Naturligtvis så har man ju inga små-pengar på sig. In på pressbyrån å kolla om man kan få en peng över vid köp av nått.. Nje, minst 100 kr isf. Japp, absolut. Greppar ett paket extra och då…

”tiden stannar - Allt går som i slowmotion!”

Tjejen i kassan tittar på mig, tittar på extra paketet, och sedan tillbaka. Med en mystisk och gnistrande blick frågar hon..

- Du skall inte ha en trisslott då??
- ähh.. hmm.. kanske.. (tyst, tänker)

Förnuft och sökande efter spänning kommer här i konflikt. En inre kris uppstår. Ta en trisslott, kommer med största säkerhet inte vinna, men man vet ju alldrig, eller ett paket extra tuggummi där jag vet vad jag får.. ojojoj.. så svårt. I vanliga fall hade jag tagit extra-paketet. Men av hennes blick att döma så vart allt mycket svårare, det var som hon bara vill sälja den, som om hennes största glädjeämne är att sitta å långsamt skrapa fram siffrorna och med spänning se va det visar.

Jag tog Trisslotten!

Den ligger nu framför mig på redaktionen, oskrapad.




*Utvärderingsmöte efter förra veckans prod. Möte ITS.

*Dansbandskampen för fullt. - första sändningen om 4 veckor.

Reflektion:
..återkommer med den!


Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Jag gillart!
    Friskt vågat hälften vunnet, eller hur?
    Kul att Bergström hittat hem till Svedala. Du får hälsa så gott. Och projektet den 15 jan låter spännande, när får man ta del av det?

    Lycka till med soffjakten, borde inte vara omöjligt!

    SvaraRadera