23 september 2009

Tre dagars blogg!

"Opening Seremoni ITS"
Lägg till bild

Yoyo!

Japp! Tre dagar av action!

Nu blir ju problemet att hålla sig kortfattad. :p

Vill bara snabbt inflika att en ganska kul diskussion just nu i skrivande stud pågår här på Redaktionen kring programmet Svenska Hollywoodfruar som hade 1000000 tittare, och haft 5 löpsedlar på rad. Vad gör det så intressant?

Jo, back to loggis!

Just nu är det då Genomförandevecka för ITS 16th World Congress, vilken Baluba arrangerar själva arrangemanget. Från Baluba är det då Malin och Marie, här på Eventsidan, som är projektledare och Producent. I nära samarbete med Vägverkets Tomas Blom och då sedan min första dag här, så har jag varit deras ständige vapendragare. ITS är en kongress som besöker olika städer varje år, nästa år är det Sydafrika. Denna kongress är då enda tillfället då alla transportdelar Båt, fly och vägtransporter träffas. Ja, lite grov bakgrund där. Kongressen genomföras ute på Stockholmsmässan i Älvsjö

Sön

Rigg!!
Behöver väll inte säga så mycket om det. You knew the drill! Rigg från 06,30 – 23.00.

Som tröst så fick då praktikant Rönngren uppdraget att hyra en bil i förra veckan för att nyttjas nu dessa dagar. Först fick jag direktivet, den minsta och billigaste. YES! Toyota Yaris. Så liten att den kan anses som midjestyrd. :p Men efter ett produktionsmöte insåg vi att de skylar som skall med inte får plats i denna lilla skrutt så jag ringde upp biluthyrningsfirman och frågade om de hade ”ett nummer större”..

”- njae. Vi e lite kort på bilar, men vi har en Audi S5 -09, som du kan få ett bra pris!”

200kr/dygn upp – taget. Så Praktikant Rönngren glider nu runt i stan i en Audi S5 2,7 TDI – Körkänslan kan beskrivas, helt okey!!

"Audi S5 - då jag tappat bort min laddare till kameran får ni håll till godo med en vanlig reklambild.."

Då det kommer folk från hela världen, å dessa företagsledare pratar en massa språk så skulle hela konferensen översättas live till ett gäng språk, live, av tolkar på plats. Liten detalj här, det måste finnas en mottagare och hörlurssätt på varje plats. Vi insåg ganska snart att detta kommer ta tid.. ojoj.. :p


"ARRIVALS gjorde en ABBA tribute för att hålla det svenska Temat"


Mån

Dagen i stolpar.
Uppställd väl kammad 07.00
Fix å trix.
Körschema, Körschema, Körschema!!

13.30 – 2500 personer anländer.
14,30 – Alla sitter, dörrarna stängs. Öppnings ceremonin Sparkar igång.
Programmet och debatter leds av den brittiska TV-ankaren Melissa Crane från CNBC.

16,30 – Avslutning från scenen.

Riv och ner-rigg.

Kan inte komma på allt som hände, men var hemma till nån gång efter midnatt iaf.

Denna dag fick då mig att få tankarna att snurra. Det gäller främst Meningsfullheten, jag tror jag hoppar denna diskussion här. Men absolut nått jag kommer diskutera kring innanför stängda dörrar i Piteå under redovisningen. Arrangemanget var topp topp, men de deltagande och innehållet och intresset från de deltagande i publiken. Svårt att styra, men mycket tankar kring vad får folk att lyssna eller inte. Det var som om de två åren av plugg i ämnet fick en helt ny relevans.


"Malin (i svart) överlämnar paket till Ministrarna (Praktikant Rönngren fick inte vara med på bilden... :P )"

Förutom det, så höll jag på få en hjärtattack när jag skulle kopiera en av de Japanska tolkarnas manus 40 minuter innan genomförandet, och tjejen på Service centrats kommer ut lite svettig å stirrig i blicken och frågar,
Var det viktiga papper…??!”

Haha.. ja, lämnar detta som en liten cliffhanger.


"Linda levererar under VIP middagen på Vasamusset"

Tisdag

Den går i Vip -middagens tecken. De 200 viktigaste personerna, i detta sällskap bjuds på en helkväll inne på Vasa museet.
Allt sparkade igång kl. 19,30 och pågick fram till 23,00. Gårdagen var en riktigt kul dag.

Oerhört imponerande och ser hur Vasa museet jobbar när det kommer middgasgäster. Det var drill och disciplin på kockarna och C:o.

Lättsam stämning och underhållning av Linda Lampenius med Pianist. Sjukt så grym

dom var. Fick faktiskt äran att lära känna dessa och jag måste säga att dessa två personer var väldigt trevliga och bra att jobba med. Fick Allt klaffade fint, och det var med mycket upprymda steg som jag, Marie och Malin kunde lämna Vasa musset.

Lite bilder från Igår och Måndags

"Sofia Jannok öppnar måndagens program!"

ABBA Triute


Linda Lampenius

Team Baluba

Malin och Marie som ansvarat för arrangemanget och dem jag jobbat närmast under ITS
Foto: Jonas Borg!

Dagens övningar kommer att lägga gå i dansbandets tecken. Skall försöka fila vidare på mina tankar kring guld-entrén. Tror byggarbrallorna åker fram och skruvdragarnen kommer få kriga i Strängnäs vad det lider. ;)

Sedan har jag Jävlats i Stockholms innestads trafik. Men vilket helvete.. :P Inte lätt för en borttappad Strömsundsgrabb..


Vi säger så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar