27 oktober 2009

Huffy; Den gula faran!

Idag har jag varit ute på nya äventyr.
Jag hittade en härlig gammal veteranare på Craigslist, som är motsvarigheten till vårat Blocket.se och skickade iväg ett intressemail till säljaren. Han ringde upp och jag hoppade på bussen mot Pawtucket tillsammans med två goda vänner. Efter lite socialt spel lämnade jag över $50 (360 kr) och fick ta emot denna skönhet:


Nu kan jag snurra runt i Providence på ett lite smidigare sätt än tidigare. Att ständigt passa bussar som ändå aldrig är i tid är störigt. Kanske det till och med blir enklare att handla mat nu? Ska testa. Måste fixa bakbromsen först och höja sadeln några inch. Håller det inte så måste jag nästan överväga ett bilköp. Ska gå genom december månads budget å ringa några försäkringsbolag så får vi se vad som händer.

4 kommentarer:

  1. Vilken jävla hoj!

    Vi i brachen skulle ju sagt, Fet DH Rigg!! ;)

    SvaraRadera
  2. Det är äkta rost på lyktan fram. jajjemen..

    SvaraRadera
  3. HAHA.. inte lika många växlar och extralysen som hjältens, men snudd på ändå.

    SvaraRadera