18 december 2009

Klockan är 7 och här är ekot


God morgon!
Jag är nyvaken efter 3 timmars sömn på flygplatsen. Har inte hört någonting om mitt förlorade bagage ännu. Jag sov under bar himmel i natt och vaknade av att ett flygplan rullar in för ombordstigning. Ekot från julsånger hörs i tomma korridorer. Det känns skevt, med tanke på att det är stekande varmt och jag ser palmer i horisonten i stället för snöklädda granar.
Sockerkaka med banan och blåbär till frukost.

Trots bagageincidenten är jag ändå ruggigt nöjd över att äntligen vara på väg. Det känns nästan som att det hela var nödvändigt för att jag skall kunna gripa tag i verkligheten och inse att äventyret äntligen börjat.

2 kommentarer:

  1. Åhh.. fy fan!
    Det löser sig - annars blir det en schysst histora när du blir gammal.

    "när du blev våldsamt överfallen av maffian i kuba med väskan full av cigarrer och blev tvungen att kapa deras plan för att kunna lämna landet å leverara det hämliga meddelandet till Barak, som otåligt stod å väntade på ett hangarfartyg i norra ishavet.." typ.. :P

    Ps. det e fasen vad du åker runt. Känns som ett lite gringrått Gnesta inte riktigt håller samma nivå! :)

    SvaraRadera
  2. hahah javisst. det är ju värdsligt egentligen. bara sprylar.

    hahah.. blev inte direkt överfallen av maffian, men nog ska väl en och annan rolig historia komma ur denna resa!

    SvaraRadera