18 december 2009

Mot nya äventyr...

Det börjar närma sig midnatt. Yttertemperaturen är 31 grader Celsius och jag befinner mig högt uppe på en takterrass på Grand Caymans flygplats.

Anledningen till att jag sitter här är för att mitt bagage försvann någonstans mellan Boston, New York och Miami. Imorgon kl 13:15 avgår mitt flyg till Kuba. Enda chansen att få tillbaks mitt bagage inom en vecka är om American Airlines lyckas hålla tiden och leverera min väska med flyget som anländer här kl 12.55. Tror ni dom lyckas? Inte jag. Min tydligaste erfarenhet av öbor är att dom tar det gaska lugnt. Med andra ord krävs det ett mirakel för att bagagekillarna jag snackade med tidigare idag, ska hitta mitt bagage och leverera det till mig så att jag kan checka in det på nytt inom loppet av 20 minuter. Jag tror jag ska hjälpa dom med tidsfristen genom att slänga mig ner på golvet vid incheckningen och gallskrika (på svenska) att jag är rädd för höjder.

Kuba? Jamen visst. Jag tänkte att jag borde nog åka dit och kolla läget innan USA släpper på några av de restriktioner som gäller landet. Detta kommer att innebära att Kuba kommer att exploateras inom en snar framtid och jag vill se det innan den gamla Kuba är helt borta. Jag hittade en biljett för en rimlig slant och resonerade enligt den underbara Once in a lifetime-principen. Att jag dessutom inte begriper ett ord spanska gör det hela mer intressant än någonsin.

Efter en vecka på Kuba åker jag tillbaks till mina vänner på Bahamas för att fira jul med dom. Det blir ett kärt återseende och förhoppningsvis får jag tillfället att åka runt och upptäcka några öar som jag missade sist jag var där.
Efter jul kommer nyår. Jag tycker bestämt att ni alla som läser detta går in och kollar upp vad en biljett kostar till New York runt den 31:a. Är priset överkomligt tycker jag att du åker dit och hälsar på mig. Jag har fixat boende två blocks från Times Square, så det är bara att dyka upp. Vi smuttar på varsin Kubanare och räknar ner.

Så ser mina planer ut för julen. Jag ska försöka uppdatera er mer om vad som händer allt eftersom. Dessvärre har min digitalkamera gått sönder, så nu mer kör jag analogt. Jag har ju i och för sig min webbkamera, så när tillfälle ges laddar jag väl upp nåt från den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar