17 december 2009

Pressträff Grammis!


Karin Winter (leder grammis) och Daniella (producent)
posar vid pressväggen.

(osch..)


Hanna Produktionsledare - Marie projektledare

Japp.
Till att börja med så grattis till framgångarna Johan - grymt kul å se.
Här kommer kanske inte den mest djupanalytiska inlägget, utan mer gårdagen i bilder.

Igår tog sig, Jag, Daniella, Hanna och Maire och hoppade in i en taxi för att kolla ställningarna på vår pressträff. Baluba hade deligerat uppgiften till det den PR byrå som vi jobbar med, så vi kund helt enkelt glida lite gräddfil där, nice. Kaffet var framdukat och vi kunde mest hänga på pappmuggen-i-näven-och-prata-lite-ledigt-med-alla manéer.

Detta då vi ansåg att media relationerna bäst köts genom en pr byrå.
Liten reflektion.
Det märks när folk gör det de kan/inte e sp hemma på.
Pr byrån kan media relationer och den biten - men kanske inte att styra upp ett arrangemang - så själva presskonferansen var kanske inte det fetaste gigget jag besökt - men det fyllde sitt syfte. (kanske ett litet frontljus kan finnas med som utvärdeting till nästa grej.. :P )

Under grammisproduktionen så är det under Daniellas befäl jag krigar - men tillsammans med Marie, Hanna och Elin. Vi är Grammisredaktionen. Ett riktigt gött gäng.

..svarar på lite frågor. Hon till höger kommer från IFPI som äger varumärket Grammis.


Karin och Amanda Jensen





...kommer från byske.. och har spelat på byska paintboll bana. Kategori: onödigt vetande.. :P











Mustach har fixat mustachen!























Här pressväggen höll på rasa, var praktikanten snabbt framme med Gaffan!
Efter presskonferans och fullt ös inför Dansbandsfinelen avslutades kvällen med supertrevligt sällskap när pite-eliten hängde inne i stan. Ellen, Anton å Vigge som besökte stan när han igår.


KLIFFHANGER
När jag får ordning på kamera-sladden skall ni få se film och blider från min och Vigges bilresa genom årets snöstorm....
Rock on!

7 kommentarer:

  1. Är de bara jag som tycker hon Winter tjejen e väldans snygg? de e nått speciellt me hon.
    Andreas lägg in ett gott ord å mina vägnar.. sen bju du in na på nyårspartaj så lovar ja å styggragga på na me finaste promillejamskan.


    - meen duu du va me huskut e grann e stoorsh. ske ma tryynsleikes?

    SvaraRadera
  2. Krikar - jag höll på dog när jag träffade henne första gången. "mööhöö .. öhh!" var väll ungefär vad jag fick ur mig när jag skulle hälsa.. :p

    Yes krikar, jag sms:ar Karin "TJA! kristoffer - du vet han från östersund - kommer på vårt feta nyårs partaj. Plocka med dig en påse bärs å kom! Kommer bli asfett!!!"

    Det kan väll inte gå fel..
    En mysigt, varm och härlig inbjudan! :p

    SvaraRadera
  3. dehenne bli ju asbra.. jag känner ju redan nu att vi e TYP ihop

    SvaraRadera
  4. Hon ser ut å ha lite längd oxå va?
    Krikar, du har inga problem med långa brudar va?
    Rönne! Du får nog ta å styra upp det där med arrangemangsbiten. Jag går en kurs nu som heter Media Relations. Den är otroligt användbar när det handlar om att hitta rätt vägar för att få sin historia publicerad, men den behandlar inte hur evenemanget, arrangemanget och helheten runtomkring pressmötet skall gå till. Förmodligen har alla pressfolk i hela världen samma bakgrund och kan därför ingenting om arr. Det är där du kommer in! och med en snygg och välproducerad helhet kan dom definitivt räkna med att få ut in story!

    SvaraRadera
  5. i vågrät position är vi nog mer jämnlånga skulle jag tro. Visst sörru Júan om du inte har nå hetare än Winter å kontra med på nyår så skiter ja i dig å ditt... va hette det? new jork?

    SvaraRadera