25 januari 2010

Heim på byn!


Gammal vänskap rostar aldrig!
( - tur man kör norrlandskörd 245:a ;)

Yes.
Då var man hemma och jag tog en sväng på byn.
Några bilder från mina hoods. Håll till godo!
För att få rätt feeling så är ju naturligtvis bildtexterna direktöversatt till Jamska efter bästa förmåga!


Hen vaare finvere!





Strömsundsbruua!




Shöcha!




kajen neeaför heimbygds´gåån!



He kan va riktut fint även hein på sämmeschia vattudalsbron!




"en liten film om strömsund!"


Eftersom solen alltid skiner på Strömsund så pallade inte riktigt kamerna med när solen "låg på" och jag tänkte göra en men liten film om när jag åker genom byn!
- Strömsund kan ju endå inte beskrivas - måste upplevas.
Men en liten hint om hur "gret he kaan va!"



"då va ma heim på brua igen!"


Ha hööres!
/Andreas

16 kommentarer:

  1. Maaan huvva dedänne såg ju fullgrett ut!

    SvaraRadera
  2. jou, no tyche je he henne dög å piss på!
    He som n´ Christer Halvarsson alchtin´ sku ha sagt - "he e gammeloola, at e henne, e finast på jolha!" ;)

    SvaraRadera
  3. http://www.youtube.com/watch?v=EVhrugvDgig

    SvaraRadera
  4. Halvarsson tunnlar man ju för övrigt varje onsdag nuförtiden.

    SvaraRadera
  5. haha.. jajjamen, se där. Innebandy?

    SvaraRadera
  6. Tjuuuuusigt! Mycket hög kvailté på dessa bilder. Hinner tyvärr inte få ner någe hjortronsylt till dig. Köp du på dig en burk så blir jag glad och ersättningsskyldig

    SvaraRadera
  7. Jajjemus.. där har vi sammanfattat kvallen på min nuvarande idrottskarriär. spelar innebandy med diverse avdankade trubadursnubbar från idrottens högborg Jämtland...

    Nämen Johan ske du ha Myhltan ta N'Andreas? finns risk att de kommer beslagtas i tullen från nån Immigrantättling som flydde för nå hundra år sedan. Skulle se till å ta med rejält för att vara säker på att nått ska slinka igenom.
    Hur göms hjortronsylt bäst i anus? är en fråga man kan ställa sig.

    SvaraRadera
  8. Har funderat på dehär en stund nu och skulle dom sno allt sylt ta deck så skulle jag ta med ett bär och förslagsvis en gb bigpack låda.. och gör din egna portabla blötmyr som johan kan odla sina älskade hjortron själv i.
    Du behöver jord förstås.. ska gärna vara lite sur och lukta lite illa. diverse djurspillning hör också hemma på en myr.. de bör finnas.. Vanligtvis besökt dessa bär vintertid av diverse skoterfantaster så en skvätt tvåtaktsolja borde göra susen. och för att toppa det hela bör Högsommarperioden tas med i beräkningen. DÄRFÖR borde något Polskt (förslagsvis en skvätt öl eller en liten korvbit) eller något Thailändskt (javetinte...RIS kanske..) finnas med i lådan.
    Med dessa ingridienser tror jag att Johan skulle få igång en Upplevelserik Hjortronfarm strax utanför Providence.
    Varsågod för tipset mina herrar!

    SvaraRadera
  9. HAHAH.. Krikar is back!
    Du tror inte dom skulle beslagta den stackars polacken då? hela planen är ju kaputt om inte denne finns med. Jag gillar din innovativa approach, hoppas bara att biff köper den.
    Det vore ju undebart att få till sin egen odling här borta!

    Ett annat tänkvärt scenario vore ju kanske att sila ur kärnorna ur sylten, ta med dom till ett lab å klona dom så att dom ser ut som en big mac. Sedan kan man ju bara sticka ner hamburgaren i första bästa sumpmark här å vänta på årets första skörd.

    SvaraRadera
  10. HAHAHA!!! Jag kör nog på sista alternativet. Berkar ju vara smidigast. :)

    Men gött att du lirar på den ivisionen. Det e ju endå bastukvällarna efteråt som är anledningen till att vuxna men jagar en liten jävla boll runt å runt på en kummimatta. Å då har han ju gitarren klar för att riva av några kramgoá låtar. ;)

    Jöö, Johan ske ju ha mylchtan ta määg.

    Johan: Jag plockar med en burk eller två. :)
    å angående ersättning så säger vi som det gamla talesättet:
    " - Jaoo, men he denne he gemn´no ut sek på en 10års period! ;)"

    SvaraRadera
  11. AHHHHHH! Wunderbaaaaar!
    Här kommer lite mer cravings:
    Jag råkade intruducera nyponsoppa för några amerikanare och dom tokgillade det. Dom gillade det så mycket att dom drack upp allt jag hade. Därför vore dte ju klockers om du kunde tamed några paket av den varmrörda sorten. EN å annan kaviartub vore ju också mer än uppskattat.

    Å Löning för mödan ska han ha. Oavsett pris. Hjortron e dyrt... kaviar å. De ska du självklart få pröjs för. Men det tar vi när du kommer hit.

    SvaraRadera
  12. Krikar, missade en liten detalj där. Det var altså inte polacken du skulle smuggla in, utan ölen. jajajaaaa. men dååå ja dååå vart det ju såklart såå mycket enklare. Jag tror det här är big business

    SvaraRadera
  13. Jag förstod ju att jag sköt lite över ditt lilla huvud johan med min storslagna plan. Big buisness är inte för alla. Tror dock Strömsundslappen ha hajjat så du får göra lite som han gör.. inga egna initiativ bara.

    SvaraRadera
  14. Det är ingen beslut jag kan fatta här och nu.. Det är Andreas som är SexochLäskminister. Kolla med honom!

    SvaraRadera
  15. ska gört när hain kommer hit senare. Du ska du få se!

    SvaraRadera