22 oktober 2009

Det sjukaste jag sett på länge!

På tisdagar och onsdagar har jag kvällskurser.
Igår när jag var på väg hem från skolan gick jag förbi aulan och får syn på några skräpiga affischer. På dem stod det: "Ikväll gästas vi av Stivie Starr, the Regurgitator!
- Se honom svälja de mest underliga föremål för att sedan spotta ut dem på de mest makabra sett!" Eftersom jag är en sjukt stor You Tube-fan, visste jag sedan långt innan vem denna "doldis" är och hoppades på att det skulle finnas sittplatser kvar, då showen startat redan för en halvtimme sedan.

Jag smög in och till min förvåning fanns det gott om platser, så jag slog mig ner på rad-top-fem.
Visst, på You Tube kan man hitta det knäppaste, största, minsta, längsta etc. Men det att se något sådant här live slår det mesta.

Snubben kommer från Skottland. Han är ett fullblodsproffs och en entertainer utan dess like. Dialekten är underbar. Han drar skämt på löpande band, samtidigt som han aktiverar hela publiken genom en närgången och känslouppbringande show. Jag nämner här bara några av de nummer och otaliga variationer av sväljningar han bjöd på;

Starr blåser upp en liten ballong, sväljer den, konverserar glatt med publiken och tar sedan upp en bamse-nål. Sväljer sedan den för att med hjälp av mikrofonen låta oss höra när han sticker hål på ballongen, i hans mage! (Det blir ännu knäppare nu...) Sedan spottar han ut ballongen (trasig förståss), men kan inte få upp nålen. Då tar han fram en biljardboll, No 8, trycker in den i käften och sväljer den. Efter det hostar han upp nålen och sedan kommer biljardbollen upp. Det är så groteskt härligt att jag inte kan låta bli att fascineras.

Ja, det är en guldfisk i skålen.

Ett annat trick går ut på att han tar en ring av någon i publiken. Starr sväljer ringen, tar sedan fram ett hänglås som han låser och sväljer utan nyckel. Den sväljer han sist. När han sedan spottar upp prylarna kan ni kanske lista ut kombinationen? Japp. Ringen sitter fast i bygeln på låset. Sist spottar han upp nyckeln, men hur? Jo med hjälp av en glödlampa. HAHA. Helt otroligt.

För er som inte vet vem Stivie Starr är, eller inte befann er i Xaviers Auditorium igår kväll så rekommenderar jag You Tube. Härmed dubbar jag Er till medproducenter, genom att inte ge Er någon länk...

3 kommentarer:

  1. att svälja saker är en underskattad konsform.
    fan vilken man!

    SvaraRadera
  2. HAHA!!! Detta måste jag kolla in!
    Verkar ju vara en skön jävel! :)

    SvaraRadera