19 oktober 2009

Japp, där satt den..

...som en flottig deg en en bakis- söndag!

Rapporten är inlämnad.
Känns fan bra, men ni vet vad det brukar betyda.

Gör om gör rätt - med nån kommentar i stil med ".men rönngren du har ju missat poängen helt!" Men det e inget jag funderar på nu. ;)

Första gången jag varit hela 4 dagar före Deadline!

Nu firas det vilt i Mölnbo med Morsans "heim-bake krusa" (krikar, du fattar...) som syrran tog med förra helgen å ett glas mjölk!

Sedan Krikar, jag tror vi absolut att vi borde uppna ett arbetar-burger-hak på stortorget i Östersund för Suport-Jamtskan-trops. Där vi skall stå å ljuga om allt möjligt å tala om hur jävligt allt är. Tror det vore asnice. Fatta vad vi skulle kunna kränga brända bugare med extra allt. Vi har ju bevisligen begränsade begåvningar men vi snackar ju en hel del. ;)

men....


..för att detta skall bli en hit måste vi har en galen Kalix-korv-gubbes-marodör som spottar å svär och bråkar om våra kunder i sin korvvagn på andra sidan gågatan.. Sedan måste ju Direktör Samuelsson smälla upp ett tält å kränga äkta "halv-special" å sno alla brudar med sin göteborgska!

Fatta, Krikar, Samuelsson, Adermalm å Rönngren in i snabbmats-branchen (på vårt sätt...)

Vilken jävla underbar kartell! ;)

6 kommentarer:

  1. Det är ju lysande Biff!
    I facksråk kallas det Canibalizing market planning. Man ppnar ett hak i samma stil som i sin tur konkurrerar med den tidigare produkten. Resultatet är att utrymme för utomstående konkurrens minskar samtidigt som alla intäkter går till under samma paraply. Så får det bli!

    SvaraRadera
  2. "Canibalizing market planning" it is!

    haha.. Jag tror på detta iaf. Väntar dock med spänning på Krikars tankar.

    SvaraRadera
  3. säger bara WOW!
    helvette va vi ska stå å tomsnacka med folk innan dom få nå käk. ja tycker vi snittar 25-30 min per burgare. Dehenne vål fullgrett rönngren!
    Jag tänker mig nått i stil med Fish snubbarna fast lite sämre och med en rejäl nypa självgodhet. de här kör vi på dudes. ska gå över till grannen på 11:ans grill och kolla om han e sugen å kränga vidare.

    SvaraRadera
  4. Herre gud Andras, du är duktig du! Ett riktigt föredömme för upplevelseproduktion! :) hahaha
    I morgon får du sitta och skriva sklart min rapport, bara så du vet!

    SvaraRadera
  5. Han kommer inte hinna, finns risk för att jag och Andreas måste på möte med vd'n till sibylla och pitcha vår idé.

    SvaraRadera
  6. Krikar, vi snackar vidare om detta! ;)

    SvaraRadera