25 november 2009

..att vara pank i Södertälje e ju inte häller så dumt! :P

Kvällshäng


.. sa han bittert.
Eller ja, så farligt är det inte.
vart bara liten skön kontring nu när morsan ringde.

"hur e det med lill-pöjen min?"
"jora, helt okey."
"Ja, Anna e ju i Caribien nu - du skall se bilderna!"
"..a visst - himla härligt"
"Ja, här hemma e det ju lite grått"
"...mmm.. att vara luspank i Södertälje e ju inte så dumt häller... " :P



Då jag vet att vi iaf har en läsare - morsan - så detta klipp e tillängnat Mamma Barbro. :)

Ja, Ni har ju alla (eller, ja.. kanske inte alla) sett detta klipp och jag har säkert sett detta 50 gånger. När det e lite segt och man tycker att det e lite motit. Då okynnes youtubar jag lite Louice, alla klipp om och om igen - och allt blir bra igen! hehe.. Å jag tycker banne mig att det e lika roliga varje gång.



härligt

SAAB riskerar konkurs - koenigsegg drar sig ur affären- och de säger att det ser mörkt ut.
Men.. Renault. Asså, det e ju inte saab som skall behäva stå med mössan i näven å bäva. Nått som däremot är absolut bäcksvart e att sitta i denna kärra, lite kissnödig å less, och kryssa genom Stockholmstrafien som kan ge den starkaste magsår en höstkväll i November.

Efter en lång och intensiv dag kommer Sara förbi.

"Hej jo du, Andreas - kan du köra ett band till SVT. Måste vara där senast i morgon bitti."
"Åh fan. Vilka är det då, vart hämtar jag å så. "
"Ja, du kan få adressen - jag kommer snart tillbaka. "
"jaha.. okey.."

(telefonen ringer)
"Tjena, det e Melker - har du hunnit åka?"
"nä, jag e kvar. "
"Gött - du jag har ett band som måste köras till SVT.."
"ja, jag hörde Sara sa nått om det, men då måste jag veta när jag skall hämta å när de skall vara framme.."
"...mmm, de har uppet till kl. 22.00 - hinner du"
"Jaoo.. men e dom här nu?" (bestämd ton)
"Ja, i en liten låda"
"ähh.. va?"
"Ja, bandet!!"
"i en låda??!"
"Jag har dom här inne"

Melker hivar fram ett Videoband - här!

haha.. Ni menare ett VIDEO band. hehe.. ahh.. men då fattar jag, trodde det var en grupp musiker som spelar i ett band.
"Det e ett band med den nya Dansbandstrailern som skall till Gunilla Nilars."

Jag plockar med mig nyckel till Renaulten, som naturligtvis står inklämd i parkeringshuset, som kanske e vardldens trångaste parkeringshus. När man e van att köra en 245 som har otroligt tydliga former blir det lite anourlunda att köra den sälformade bil. ..och renault. ojoj.. Hur som hällst så kommer jag ut, ser att klockan e 19,25 och möter ett kolsvart och regnit Stockholm. Kännde redan när Sara sprang på mig att blodsockret e alldeles för lågt, lite småhungrig och lätt molande huvudverk, hur skall detta gå. Ut i trafiken med en lite ihopkluddad vägbesrivning, men lyckas på nått sätt endå hitta rätt och leverera bandet.

Sedan hem.
Ni vet hur det är - det e som att trä en svart handuk över huvudet och ge sig ut i trafiken. Det tutas, en miljon röda bakljus som bromsar, och spöregn.

Sikten e ungeför ingenting, men jag tänker - jag har ju iaf en radio.

Japp. Ni som stuckit in näsan i en bil av detta märke, kan då snabbt konstatera - fan va många knappar!! När jag väl har lyckats få igång radion, efter att ha pillat igång varingsblikersen genom nån sorts telefonknapp, ofrivilligt fällt ner passarserar sätet och ställa om backspegeln hör jag hur det skrapar igång lite Rix FM. Gött - äntligen!!

Lite volym på detta så (tänker jag) - jag klickar på en knapp med som jag misstänker kan vara volymen (noteras att jag är mitt på motorvägen, det är lastbilar, bilar och återigen bilar och det e inte riktigt läge att tokstirra på alla knappar å i lungn och ro använda mig av nån sorts uteslutningsmetod eller slita fram instruktionsboken / Googla fram maualer för Renaults bilstereo) lyckas jag knäppa igång sätesvärmaren och tappar frekvensen. Radion letar per automatik fram SR P2 och jag har nu nån jä-vla Panflöjt som ljuder i högtalarna hela vägen från Kungens kurva till ICA i Gensta och svettas ymnigt då sätet är inställt finsk-bastu. Nice..

Frida och Lillbabs tittade för övrigt förbi på redaktionen idag!


Vi ses och hörs!
I morgon skall jag ta kärran till IKEA och SVTs lager. Får vi se hur det går! ;)

Kör i vind!

3 kommentarer:

  1. HAHAH! målande!
    Sthlms-trafiken kan vara ett elände så här års, men vänta du bara tills snön kommer!
    Vissst verkar det som att alla lysen blir superstarka och upplevs som motljus där borta?

    Hur gör du föresten för att få till dom där youtube klipp länkarna?

    SvaraRadera
  2. Tja!

    Ja, asså, jag gör bara så att jag "printcreen:ar" när jag har klippet uppet, sedan klistrar in photoshop å beskär. Sedan lägger jag in dem. Känns bara som att det blir roligare att se bilden också..

    (sedan har jag ju överdrivet mycket tid att slå ihjäl när jag e hemma och rullar tummarna.. :P )

    Ja, man bländas ju direkt, och så e det ju regn som bryter ljuset åt alla håll, sedan liggar man ju mestdels bakom nån jvla långtradare så så har man ju det fär kletet på rutan, så man får bara sälla sig på gasen å chansa att de ligger en fil till vänster.. :p

    How´s Bahamas?

    SvaraRadera
  3. här kommer en uppföljning på hur bahamas är:

    SvaraRadera