26 november 2009

Fucker's I'm back!

Yeah. Nu är det snart december och jag har inte läst bloggen på ett tag känner jag. Andreas - du jobbar på bra där med inläggen! ;)

Vad har hänt sen sist? Jo jag har tagit sprutan för svininfluensan eller "baconsnuvan" som det heter på göteboska. Roligt, roligt hehe. Så då fick jag ju en släng av skiten också och låg hemma en dag med "ont i hela kroppen samt huvudvärk" och dag två...tog jag igen mig lite.

Fucker's I'm back! (roligt klipp från Burn after reading med John Malkovich)

Så NU e jag tillbaka igen och imorrn är det redan fredag. Gött. Förra fredagen hade jag en hektisk dag...imorrn kommer nog inte bli lika fartfylld tyvärr. Förra fredagen var det workshop på förmiddagen + en presentation på eftermiddagen. Lunchen uteblev och alla som känner mig vet att om man vill göra mig sur...så tar man min mat. Så halv 5 flämtade magsåret på dörren och jag kände att jag ville ha fredag...och mat! Men mitt lyssnande gav i alla fall någonting: en bok. Inte vilken som helst heller! Det är en MOSSBERG bok! Jupp, hon har skrivit en ny bok tillsammans med Inger Svensson som heter "Måltidsturism". Den handlar om tja...käk och turism helt enkelt. Mossberg går igenom modeller för "pr-måltider", mötesmat", "måltidsmässor". Ja ni fattar. Riktigt intressant bok som jag ska föreslå till Krister tänkte jag till Gastronomikursen. Dessutom handlar det om västkusten med en härlig bild på musslor på framsidan. Gött.

Sen går projekten jag följer fram sakta men säkert...jag har väl inte riktigt jättemycket att göra just nu, men det där varierar väldigt från vecka till vecka. Jo en rolig sak till. Eddie (Evelina Roos) har sökt praktik på Stylt till våren...för "någon" är ju där just nu, hehe...Så idag frågade Lasse (VDn) om jag kunde säga något gott om henne för han skulle inte hinna träffa henne innan jul. Man ska ju inte ljuga och jag tror att hennes ansökan talade för sig själv. Idag blev det klart att hon ska vara där i vår och skriva sitt D-arbete! Grattis!

Jo en sista grej. Stylt har precis gjort klart ett enastående hotell i S:t Petersburg, Ryssland som heter Reval Hotel Sonya. Reval Hotel är en hotellkedja och hotellet bygger helt på Dostovjevskis kända bok Brott och Straff. Erik var då nere på presskonferens med 40 glada, entusiastiska journalistryssar som verkade älska konceptet. Fast dom hade stavat fel på Eriks namn på namnskylten...som var på ryska, hehe. Erik är roligt. Lite oväntat hade också Erik fått tag på Dostovjevskis sonson och hans betyg av hotellet var att "om jag skulle gjort det...så skulle det se ut ungefär såhär", vilket jag tolkar som ett "rätt" bra betyg. Kul att höra om en sådan stor invigning och presskonferens! Känns lite overkligt då Erik sitter borta i Ryssland, men häftigt!

Det var allt just nu. Jag längtar till jul och glögg!

Ha de gött!

/Vigge

1 kommentar:

  1. haha.. Burn after reading e ju typ den roligaste film jag sätt. Jon Malcowitch - whaaat the fuck - en legend!

    Coolt det där med hotelet. Du får satsa på att bli hotelchef där eller nått! ;)

    Hälsa "Eddy"

    SvaraRadera