24 november 2009

Ghetto Workout - och frukost med Settman!

Varför har jag inte köp en sån här tidigare??


..eller Ghetto å ghetto - men ett gött hemmagym-mini för dig, som jag, som är absolut luspank.. :P
Varför har jag inte tänkt på detta förut. Sjukt prisvärt - å träningsverk (?) - Jajjamen!

I och med detta så vart jag vart lite inspirerad, så jag letade upp detta klipp som du Johan visade ifjol. Klart sevärt - det e helt sanslöst klipp å liten pepp för dig som lessnat på att ligga med näsan mot golvet å trycka armhävningar till leda..

Hannibal (tror killen heter det) For King!


Sedan har det ju varit en dag på Baluba också. Det har varit en liten mix av Dansbandskampen och Grammisgalan. Men vart även lite inkastad på Postkod-lotteriets event som hade genomförande igår och kliver in i morgon och gästspelar lite på ett event för Boxer (ni vet han "hej robert här" ... ) så det blir nog bra.

Men dagen har bestått av redaktionsmöte alá Dansbandskampen men höjdpunkten e som vanligt Tisdags Frukosten. Gött häng å skön uppdate från chefen.
Idag vart det lite analys av kvällstidningarnas analyser av olika produktioner och innehåll- hehe.. ja, källor?? Men höjdpunkten var nog när Sara (som ni sett bild på i tidigare) visade en liten film hon klippt ihop i Söndags - finns nu på Svt play - eller klicka nedan. Kanske lite internt men jäkla kul.




Ja, för att försöka klämma ut nått smart - eller ja - smart å smart, men nått mindre tramsigt iaf.

Sitter ju å försöker jobba ikapp lite rester. Bl. a. så sitter jag å trycker lite kreativitets artiklar på pendeln på morgnarna och det får faktiskt igång hjärnkontoret lite. Detta gör då att man funderar på hur detta stämmer med den verklighet man möter på dagarna och då i förlängningen - C-arbetet, eller livet, eller nått. Jag vet inte om jag kommit fram till så mycket - men tankarna snurrar. Som Johan Petersson (programutvecklare på Baluba) nämnde när vi snackade lite här om dagen - det vi snackar om och funderar på är Effektiv kreativitet. För det verklighet (som jag valt att inte se, tidvis, för det e så trist) så styr dessvärre pengarna - allt - asså - precis allt. Men då kan detta kopplas till en annan sak som jag pratat endel med Melker (redaktör DBK) om är; det du kommer tjäna pengar på i längden är det som tilltalar dig - för att det känns rätt. Melker som har många år inom tv produktion, men tv mediet och live upplevelser (typ event och arrangemang) har mycket gemensamt. Eller ja, det e ju typ exakt samma sak, bara att formen eller formatet är lite olika.

Det gäller att fånga betraktaren - och svårare är - vad får dig att stannan kvar.

Exempel, det gäller inte bara att få gästen/tv tittaren att besöka /sätta på rätt tv kanal, utan även stanna kvar i 90minuter(tv) eller 6timmar (eventet) i konkurens till ungefär alla andra prylar som pockar på betraktarens uppmerksamhet. Det e nått att fundera kring.

Detta är ju inte mer än rent bond förnuft - e det bra, så köper vi det - men om man analyserar det djupare så möter man endel frågor.

Sensation fukar alltid - Settman på morgonens fika möte..
Kanske ligger nått i det

Här flätas de olika intresserna ihop - det konstnärliga skapandet och Mamon (rikedom och pengar) - de går hand i hand. ..och där kommer man in på bl.a. tonalitet (som jag skrev om för nån dag sedan) som kan vara ett av alla de miljoner möjliga punkter som får dig att stanna.

Så, då har jag ängnat bloggen en 45min å således skutit upp en kväll av rest-plugg till en ny dag.. ;)

PS. imorgon kommer Lill-babs till redaktionen för lite Dansbandssnack.

Over.

1 kommentar:

  1. Den killen e ju helt sansös. Grym inspirationsvideo!
    jo min tidigare erfarenhet från filmprod är snarlik eventsidans. Det är en intressant reflektion som jag tror stämmer bra in på hela vår bransch. escapism eller vad det nu än kan innehålla.

    SvaraRadera