23 november 2009

Japp! Andra halvlek även här, men först periodpaus...

Rönne! Jag gillar bilderna. Här kommer ett bildsvar på backspegelbilden...

Andra halvlek innebär för mig att jag snart är inne på trimester Nr. 2. Här borta läser vi nämligen inte fyra läsperioder uppdelat på två terminer, utan i stället har vi tre trimesters där vi läser fyra kurser parallellt med varandra. Mellan varje trimester har vi ett lov. Just nu har vi ett höstlov på tio dagar där Thanksgiving ingår som ett naturligt element den 26:e.

Bilden ovan kanske avslöjar att jag inte är i Providence för tillfället. Palmer hör ju inte precis till vardagen, och inte heller sol vid den här tiden på året. I Providence är klockan 11:43, temperaturen är 9 grader C och det regnar i Providence. Där vill jag inte vara så i stället är jag på Bahamas med en polare. Här är det 29 grader och strålande sol. Inte helt fel.


Dagarna här går fort. Alldeles för fort. Hittills har jag hunnit med att djuphavsfiska, lärt mig hur man spjutar hummer, och hur man tryckutjämnar under vatten. Dessutom har jag hunnit med att delta (observera deltaga, inte betrakta) i en karneval. Vi var de enda tre vita där, och var tvungna att dansa röven av oss för att förtjäna att vara där. Jag har varit på en julmarknad mitt i en tropisk djungel (!) och just nu sitter jag och väntar på att vi ska åka ut och fånga conch. Kanske hinner vi med lite wakeboarding?

När man är här borta och njuter av allt som naturen och människorna ger en är skolan långt borta. Dock finns det jag lärt mig med mig hela tiden. Eftersom destinationsutveckling ligger mig varmt om hjärtat ser jag naturligtvis en hel del saker jag skulle vilja förbättra och dela med mig av. Jag skulle gärna vilja visa er exempel på hur jag tänker, men nu ropar Stephanie och Dimitri att vi måste dra. Så nästa inlägg blir dedikerat framtiden. Jag skriver snart igen!

8 kommentarer:

  1. Men Fa fan Johan - din skruv. E du på Bahamas. GÖTT!! Fan va härligt. Å syrran e i Caribean. Kul.. Stockholm e också jättehärligt så här i november, snett regn som regnar in i näsan, 4 grader å svart. haha.. ja,nä, men kul att se. Ja, pluggen finns ju alltid där, men när man e ute på äventyr så tar man ju bara in, så kommer ju reflektionerna.

    Vi snackade igår om att starta nån skön strandpup nån stans i värden där det e lite okomplicerat - kanske Bahamas eller Caribean. hade inte det varit nice??! :)

    Kör i vind johan!

    SvaraRadera
  2. ähh.. oj.. Ser att jag skrivit Pluggen isf Plugget. najs

    SvaraRadera
  3. skulle inte byta Östersund med sina 2+ och regn mot Bahamas för allt smör i småland.
    "i did not have sexual relations with that woman"

    SvaraRadera
  4. HAHA. Krikar, du får stå för merförsäljningen.
    Biff, en strandpub är precis vad jag hade ögonen på för exakt 13 minuter sedan. Jag kunde då konstatera att alla "wanabee" krogar med tema inte håller i Sverige. Vi måste helt klart sätta bern här eller på annan liknande ort för att det ska vara hållbart. Men va tusan. Jag skulle inte precis se det som ett hinder haha!

    SvaraRadera
  5. Men Johan - kräng på dig en pup vid stranden - så tar jag med mig väskan å kommer efter juni. ;)

    Krikar - håll dig till sanningen! :P

    SvaraRadera
  6. Jag känner för å vara han snubben som alltid hänger där men som inte jobbar eller gör han det? å e mysfull hela tiden, sitter och skrockar för mig själv och talar om landet långt där borta som paradiset på jorden.

    SvaraRadera
  7. jag kan tänka mig dig där, fats kanske mer som dne som sitter i ena änden av baren å bara glor på fotboll hela dagarna. Om någon avbryter enb match blir det som i lock stock and two smoking barrels. Biff, packa väskan till jan, när du kommer.... vi får börja smida planer redan då.

    SvaraRadera
  8. haha ja snyggt SKULLE ju faktiskt kunna sätta eld på den jäveln som byter under fel match.

    SvaraRadera