22 november 2009

Då kliver vi in i andra halvlek

Så här fort kan man köra om man glider 240. :P

Yes, 145km/h. Ja, du läste rätt - 145km/h.
På väg mot "stränkan" kunde jag i medvind och med solen i ryggen notera en ny topp notering men volvon. Inte enns under sommarens soligaste dagar kan jag minnas att vi änns var i närheten.
Det officiella hastigehetsrekordet från i somras 119km/h
här på väg mot ett fett gig i Jorm . ;)



Andra halvlek

Det e faktiskt sant. I Dansbandskampen så har vi nu gjort 5 program av 9. Det e helt otroligt. På lördag kommer vi att duka fram Julbordet vilket i sig är sanslöst. Tiden rullar sannerligen fort fram.



Praktikant / VD

Bilden ovan kallar jag Praktikant vs. VD. Jag förstår att det kan vara svårt att gissa, men en av dessa två bilar är inte min. Frågan e vilken? :p


Vilken miljöbov.. (men så rätt)



Ann och Jossan
eventeliten!


Elin och Christopher chillar vid fikabordet.
kommer även att finnas med på grammis



Radio och körschema - ett måste - man måste ju se kittad ut. :P
Linda i full fart


Sara som bakom-studioman ser till att allt flyter på backstage!


Södertälje kl. 03.45 - på väg hem!

Ja, hur skall man sammanfatta detta då? Det är ju som sagt 5 reper som vi rivit av. Då allt rullar på som tåget så kan det vara svårt att hitta de där nya reflektionerna utan det börjar gå lite på rutin. men...

.. det som slagit mig senaste veckan är ju hur stämningen och känslan är inom teamet. Det påtagliga är att stämningen, som jag upplever det, är att produktionen Dansbandskapen är som en välplanerad hemma fest - fast i jätte format. och vad vill jag då få sagt med detta. Värdskapet. Yes, där kom den igen - men det kopplas även till förhållningssättet till kreativitet (finns det nån skön synonym till detta ord?, är ju rätt, men blir ju som tjatit i längden.. ) inom produktionen. Utifrån de gäster jag möter, som möter oss, som personligen välkomnar alla tusentals gäster personligen till just vår danskväll - tror jag smittar av sig. Detta i sin tur gör att när vi satt på redaktionen och hade ett problem (kan berätta mer om det senare) hittade vi en skön lösning som skall prövas nästa vecka - detta utifrån att alla tankar välkommnats. Så det e nice.

För att hänga med i snacket nedan så rekomenderas att se klippet ovan!
p.s kolla in under 3min 2sek - är det inte den bruna 240:n. :P


..och sedan!! Hur kan det bli så här då. Detta är en tanke som jag bara tänkt och har absolut ingen vetenskaplig referens (eller ja.. kanske lite den Tjänande Ledaren som låg å pyrde nån stans i bakhuvudet/ 2,5 år i pite.. ). Settman grundade Baluba för att han ville göra det han tyckte va kul och undvika onödiga krussiduller. För den tanke som slog mig var att stämningen på Baluba är - jag har en ball idé, vill du hänga med?! Sedan har det vuxit, och många balla idéer har genomförts.

Att han sedan plockat med sig stämningen från Byhåla vidare in i företagandet går inte att missa. Att följa Settman under exempelvis under ett genrep av ex. Dansbandskampen går inte att beskrivas - det måste upplevas. En mix av totalt trameri och absolut fokus är en spännande mix.

Ja, vi avslutar där!
Rock on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar