14 december 2009

Nä men nu börjar he bli jobbit!

Tjenare igen

Nu kommer julen och med den alla bekymmer och problem...

Nej men jag är inte bitter. Det är full fart på Stylt kan man säga. Projektet som jag håller på med kör för full vind och senaste veckorna har jag ägnat åt att beställa möbler och div. från leverantörer i Europa. Lite roligt då man ringer och så svarar ingen på ett par dagar...då blir det lite kris. Men som tur var så var det bara "holiday" i Italien och de var tillbaka efter ett par dagar. Roligt är också när man ringer och frågar "Do you speak english?" Varpå svaret kommer "English? ohh nooooo..." =)

Så att det har varit lite fram och tillbaka där. För nu ska allting skickas till Göteborg och ett restaurangprojekt där och dessutom får jag köra till IKEA eller soptippen eller någon annanstans stup i kvarten...men jag är inte bitter! Faktiskt tycker jag att det är lite roligt att det händer saker och att JAG får göra saker! =) Även om det involverar att stå svettig i en IKEA-kö med pensionärer och kärringar samtidigt som slipsen stryper en långsamt..."He e schvettigt nu" =)

Sen åker jag upp till Sthlm på onsdag! Så Ellen och Andy...be prepared! För då tycker jag vi får se till o ses lite och kanske knäcka några kalla goa? Kanske lite gräddstuvad pytt Andreas? ;)

Nej men summan av kaddemumman (det är ju ändå jul) är att man får göra en del bajsmackor (för att koppla till lumpen 2006) men man lär ju sig ändå något på det. Man får svettas lite och det e jobbigt, men man får ju också livserfarenhet av det. Nu vet jag t ex att man absolut inte får köra på gångbanorna vid Domkyrkan och att alla sopor kan gå under "brännbart"...så länge det är tillräckligt varmt ;)

Nu är det inte långt kvar till jul & nyår...julbord på tors, ska bli gött. Men det känns ändå som att det ska bli gött med lite "semester" nu och träffa er igen och komma upp till Pite igen...saknar det faktiskt =)

Ha de gött så länge!

/Vigge

2 kommentarer:

  1. Vigge - klart som fan vi skall trycka lite pytt. Såg de fanns i 1600g påsar nu - bra bränna på å ett bar bärs så blir man riktigt i go form.

    Gött å höra att det e full fart och visst fan får man dra en del bajsmackor, men jag tror vår bransch kräver några hund år. Man kanske får se det lite som lärlingsperioderna som fanns som som given kultur någon generation tillbaka.

    Bara ringa på Onsdag!

    SvaraRadera
  2. Önskar man kunde vara där!
    En bajsmacka har väl aldrig smakat bättre!

    SvaraRadera