27 december 2009

Tungt åk Farsan!




Klicka för att se filmen ovan.


Brorsan Nils och Pappa Torsten ställer sig nog skeptisk till grabbens val!



Så här i när de sista juldagarna drar sina sista suckar blir man gärna lite familjär. Så detta inlägg är väll snarast riktat till två trogna läsare, Farbror Nils och Farfar Torsten Rönngren.

Igår for jag, farsan, morsan tillsammans med Mormor Margareta och hälsade på min kusin Emil som precis köpt hus och nybliven familjefar.
Farsan hade bokat på en liten praktisk bil för att åka ut mot Orust. Lite skämtsamt brukar farsan och jag skämta om hur viktigt det e att man skall åka feta åk. Motorvolym och bil i per kubik är det som är intressant. Vid ett litet inköp-av-ramlösa-och-varmkorv stopp vart jag lite full i skratt, när jag ser familjen inträngd i Skodas förmodligen minsta bil. "fett åk du har farsan!"

Så, jag.
Inlägget kan kategoriseras i gruppen; inlägg för intärna skämt... ;)




Vad tror ni -är det dags för farsan att byta dessa muskelbildar och miljöbovar för en liten miljösmart Skoda? Känns det bra i själen?


Lilla Alfred och Pappa Emil!

Oavsätt dessa värdsliga frågetecken om självhävdelse med glimten i ögat så hade vi en mycket trevlig annandag tillsammans med släkt och vänner! Tack för en fin dag!

Imorgon åker man tillbaka till Sthlm för de sista 3 veckorna på Baluba med Grammis2010 i siktet!

Ha det gött - vi hörs snart igen!

2 kommentarer:

  1. HAHA.. Nä kör på det som funkar. Har amerikanarn rullat i femtio år så gör den lätt femtio år till!

    SvaraRadera
  2. Haha.. japp. Då skall jag hälsa det! ;)

    SvaraRadera